Elena Pečarič

Uni. dipl. filozofinja in sociologinja kulture, aktivistka brezmeja, strokovna vodja programa Neodvisno življenje hendikepiranih; YHD-Društvo za teorijo in kulturo hendikepa.

Kdor pozna moje, več kot 20-letno ukvarjanje s sistemom Fundacije za financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij (FIHO) in vso sistemsko korupcjo, ki prihaja s tega naslova, bo tokrat gotovo zelo presenečen. Z analizo dejstev sem namreč prišla do sklepa, da je na mesto direktorja končno prišel človek, ki si bo upal prevetriti in počistiti vprašljive poslovne prakse tudi znotraj FIHO.

»Strokovna služba«, na čelu s sekretrko Bredo Oman, je javnosti obelodanila »grozote«, ki naj bi jih počel direktor Vladimir Kukavica. Breda Oman je nedvomno osrednja figura v sistemu FIHO, saj je poslovna sekretarka fundacije od same ustanovitve (1996). Direktorja FIHO je vedno izbral Boris Šuštaršič, uvajala pa ga je vselej prav Omanova, za kar je bila »pošteno nagrajena«. Za boljšo predstavo: sodi v 49. plačilni razred, pri čemer ni znano, kakšno strokovno izobrazbo naj bi imela. Je pa nekoč med pogovorom povedala, da je pred leti delala tudi pri Borutu Pahorju oz. v SD, kjer ima tudi veze, podporo in poznanstva.

FIHO je očitno z leti postal »družinsko podjetje« Omanovih. Začelo se je leta 2013, ko FIHO prvič predstavi spletno aplikacijo za prijavo na razpis. Takrat so Peter Tomažič, Štefan Kušar in Boris Šustaršič za to aplikacijo oblikovali kriterije in merila (pri tem je bilo veliko arbitrarnih točkovanj, ki so omogočala končne rezultate kot so si jih želeli oni sami). To velja še danes. Aplikacijo je po naročilu izdelalo podjetje It Group, lastnik katerega je Božo Oman, drugi mož Brede Oman. Podatki na Erarju (aplikacija za prikaz porabe javnega denarja v Republiki Sloveniji) pa zgovorno pričajo, da je to podjetje zgolj v zadnjih petih letih s strani FIHO prejelo 214.331,30 evrov. Pri vsem skupaj je prav bizarno, da ima podjetje IT Group precej neugledno spletno stran, ki je skopa s podatki – kot da sploh ne potrebujejo strank, zato svojih referenc sploh nimajo nikjer zabeleženih, edini kontakt pa je elektronski naslov.

Janja Vrečko, ki je prav tako navedena kot del strokovne službe, pa je nič manj kot hči Brede Oman. Z osnovnošolsko izobrazbo je posameznim organizacijam pisala sklepe FIHO o dodeljevanju letnih javnih sredstev. Ko je direktor Kukavica lani sklepal nove pogodbe in plače zaposlenih na FIHO usklajeval s plačami v javnem sektorju (torej jih je za nekaj odstotkov znižal), se je v pogodbi zavezala, da bo v roku leta in pol opravila izpit iz Zakona o upravnem postopku (ZUP). Ker tega nikoli ni storila, se je njena pogodba preprosto prekinila. Omanova je v imenu svoje hčere vodila evidenco ur prisotnosti na delu, pri čemer ji je pisala ure, ko Vrečkove sploh ni bilo v pisarni (npr.: meseca maja ji je celo izplačala 15-odstotkov stimulacije na račun novega koronavirusa).

Visok standard plač in drugih ugodnosti, ki so jih deležni zaposleni na FIHO, pa je nadgrajen še z visokim pokojninskim zavarovanjem – 150 evrov na zaposlenega, kar je pred leti zbodlo v oči tudi Računsko sodišče RS. Toda to v očeh strokovne službe FIHO še ni bilo dovolj, zato je Petra Kene, pravnica na FIHO predlagala, da bi za vsakega zaposlenega plačali še dodatnih 50 evrov za zdravstveno zavarovanje, saj bi tako v primeru, če zbolijo, prišli na vrsto preko vrste.

PA ŠE TO:

Pred časom me je poklical nek gospod in prijavil zanemarjanje ene od uporabnic, katere izvajalec osebne asistence je podjetje Saluto, lastnik katerega je Robert Kene, mož zgoraj omenjene Petre. Toliko naključij na kupu mojemu nemirnemu duhu ni dalo miru, zato sem tudi to podjetje preverila na Erarju in ven je padla zanimiva vsota s strani MDDSZ. Toda tudi to še ni vse – gospod Kene je pridobil skrbništvo nad omenjeno uporabnico, gospa ima namreč odobrenih 24 ur na dan osebne asistence, zaposlenih pa nima dovolj asistentov. Tako nima pomoči 24 ur na dan – si pa ure asistence, zlasti nočne, ki so bolje plačane, piše David - sin Petre in Roberta. Nenazadnje pa je gospa uporabnica prepisala tudi svoje stanovanje na Keneja. In to je zgolj ena od uporabnic podjetja Saluto – sicer jih ima skupno pet (a ne več, saj bi v tem primeru moral zaposliti strokovnega vodjo). Prijavo na pristojne institucije pa smo pred dvema mesecema podali tudi v povezavi z še enim primerom oz. uporabnikom podjetja Saluto.

Na prvi pogled nič spornega, nič čudnega, biznis dobro laufa, Petra Kene pa se vozi z novim avtom znamke BMW. Kot smo vedno trdili – na invalidih se dobro služi!

Tanja Dular, v.d. direktorice Direktorata za invalide na MDDSZ

Sekretar Cveto Uršič, MDDSZ

Minister Janez Ciglar-Kralj, MDDSZ

ZADEVA: Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o osebni asistenci

Spoštovani!

Naša filozofija je nuditi redno zaposlitev, s stalnim dodatnim izobraževanjem ter spremljanjem odnosa med osebnim asistentom in uporabnikom: na način, da med njima prevladujejo sinergija, spoštovanje in enakopravnost. Ravno zato ne podpiramo prekarnosti, ki je tako za uporabnika kot asistenta, v osnovi neplodna in mučna. Zato je za nas najnižja možna urna postavka, s katero še lahko preživimo, 13, 85 evrov.

Stališče izvajalcev, ki se zavzemamo za strokovno in kvalitetno izvajanje osebne asistence

Manifest izvajanja storitve osebne asistence;

predlogi za spremembo in dopolnitev Zakona o osebni asistenci

Spoštovani,

sem Elena Pečarič, Uni. dipl. filozofinja in soc. kulture, tudi večkrat hospitalizirana na Golniku in imam traheostomijo že 22 let. Od otroštva imam obolenje mišične distrofije, natančneje amiotrofija spinalis progresiva. V lanskem letu smo v našem 25 letnem boju končno dosegli temeljno človekovo pravico, in sicer pravico do osebne asistence, ki nam omogoča neodvisno in aktivno življenje, kljub težjim vrstam ter oblikam hendikepa. Prav tako se vrsto let »spopadam z individualnim svetovanjem« (da ne bo pomote, vse zgolj brezplačno) glede obvladovanja in ravnanja s kanilo ter invazivnimi in neinvazivnimi oblikami ventilacije, kakor tudi blaženjem akutnih stanj respiratorne narave. Sem že nekajkrat nastavljala parametre na ventilatorju in dajala napotke glede menjave kanile.

Dnevno prejemam obvestila s strani portala Necenzurirano.si vsake toliko, kar me zanima, tudi z veseljem preberem, a tokrat me je naslov članka dobesedno razkuril. Iz pisarn in tovarn na prisilno delo v nasade in njive? Potemtakem lahko sklepamo, da je delo na njivah nekaj poniževalnega, manj vrednega, da so kmetje nebodigatreba, da je trud kmetov, delo in prizadevanja za kakavostne pridelke, manj vredno kot delo v pisarnah, na ministrstvih, v tovarnah in uradih; imenovati to prisilno delo, halo!?

Na 28. Redni seji Državnega sveta je svetnik g. Danijel Kastelic podal vprašanje v zvezi z upravljanjem Sveta Fundacije za financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij (FIHO) in razrešitvami predstavnikov invalidskih organizacij s ključnih mest v Svetu FIHO ter Komisiji za ocenjevanje in pripravo predlogov za razporeditev sredstev invalidskim organizacijam. Vlado Republike Slovenije v novi sestavi poziva, naj se podrobno seznani s postopki in podlagami za nedavno sprejete odločitve v okviru Sveta FIHO, ki se nanašajo na razrešitev dveh članov, ki sta bila imenovana s strani Državnega zbora na predlog Nacionalnega sveta invalidskih organizacij Slovenije.

Ravno na dan odstopa predsednika Vlade RS, Marjana Šarca, so nekateri člani sveta FIHO nanj naslovili dopis, s katerim predlagajo novo delitev sredstev FIHO na dva dela; v razmerju 90% za invalidske organizacije in 10% za humanitarne organizacije (sedaj 65% za invalidske in 35% za humanitarne organizacije). Gre za predrznost in požrešnost brez primere, bi lahko dejali, a smo s strani invalidov že vajeni njihovih inventivnih manipulacij ter igranja vloge večnih žrtev, zato ta poteza ni presenetila. Že dolgo let se zaskrbljeno sprašujemo, ali obstaja sploh še kdo v tej državi, ki jih pri njihovih izigravanjih še lahko ustavi?

Že dolgo časa (nismo pili ga …) nismo nič pisali o stalni sistemski in pereči problematiki ravnanja z javnimi sredstvi, ki pa so izzvzeta iz proračuna RS, torej sredstvi za financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij – FIHO. Seveda ne zato, ker ne bi bilo čemu oporekati, na kaj opozarjati, pa tudi razdeljevanje sredstev se čudežno ni dogajalo bolj transparentno, neproblematično in zakonito. Bolj iz nekakšne utrujenosti in izčrpanosti, ker neplodno opozarjamo na ene in iste diskriminacije, nezakonitosti, manipulacije, arbitrarno presojo ter druga nedopustna ravnanja, ki se s stemi sredstvi vršijo pod krinko »plemenitih namenov, solidarnosti in pomoči najšibkejšim«. Očitno so v tej državi odppovedali prav vsi pravni in politični mehanizmi ter pristojne institucije kot je npr. KPK[1]- Komisija za preprečevanje korupcije, ki se pravzaprav že več kot 10 let ukvarja s problemom FIHO oz. z njimi povezanimi in z njihove strani financiranimi posameznimi invalidskimi organizacijami. Načrti integritete za le-to institucijo se vršijo že kar 11. leto zapored in nič ne daje slutiti, da bi se v vsem tem času kaj občutnega popravilo, spremenilo, omejilo ... Kaj šele, da bi se koga tudi zamenjalo, obsodilo, odstranilo ...

Kdor je bolj predrzen in si upa še naprej izvajati izsiljevanja, pritiske in nezakonito arbitrarno razdelitev miljonskih sredstev po ključu »roka roko umije« je v tej igri s časom in krajo javnih sredstev, na račun uporabnikov in njihove že tradicionalne invalidske pasivnosti, seveda dobi bistveno več (milijonov) sredstev, nemalo odstotkov pa jih gre tudi v zasebne žepe. A na invalide se seveda gleda vedno skozi posebno optiko; usmiljenja, pokroviteljstva, s številnimi olajševalnimi predsodki. Saj vendarle oni niso pedri, begunci, prostitutke, južnjaki in druge vrste parazitov. Če tudi kaj »ukradejo ali odtujijo«, jim velja to odpustiti, saj nimajo prav veliko od življenja. Taka logika FIHO (in iz proračuna izzvzetega denarja) še kar kraljuje in podmazuje sistemsko podkupljivostjo in korupcijo; vsi so z vsemi skregani, a ko gre za denar, se vsi magično združijo, poenotijo in stisnejo zobe, da jim le pade dovoljšnje število cekinov. Med t.i. (prav tako je vprašljiva sistemska ločnica med tem, kdo dobi status humanitarne in kdo status invalidske organizacije) humanitarci in t.i. invalidi so od nekdaj obstajala rivalstva, saj se sredstva delijo po ključu 35% in 65% v korist invalidov.

Dokler je imel absolutistični Invalid, g. Boris Šuštaršič, roko nad to delitvijo, so vsi morali biti tiho in se temu brezmilostno pokoriti. Toda sedaj ga več ni in vse skupaj se je zamajalo in nekateri posamezniki že stegujejo glave in roke, da bi stvari spremenili. Poenostavljeno bi lahko rekli, da ni več nobene prave komande, ki bi uspela držati invalide in humanitarce v navidezni solidarnosti pri grabljenju denarja. Zato se je že vnela bitka za preživetje ter nadvlado. Ivo Jakovljevič, podpredsednik Sveta FIHO, sekretar Društva distrofikov Slovenije, varovanec in učenec Borisa Šuštaršiča, žal ni kos pričakovanim nalogam, saj je še vedno ujet v okvirje »kumrovške šole«. Ivo Jakovljevič se obrača na kolege, člane Sveta FIHO glede delovne skupine za pripravo načrta integritete: »Problematična je že osnovna predpostavka, na kateri ukrepi temeljijo. Implikacija namreč je, da v prejemnicah sredstev, humanitarnih in invalidskih organizacijah, delujemo koruptivno in potratno ter lažemo v vlogah in pri poročanju. Takšno prepričanje je po razpravah na svetu fundacije sodeč prisotno tudi pri nekaterih članih sveta FIHO. Strinjali se boste, da so za tako hude očitke na račun kogarkoli potrebni konkretni dokazi, kako naj se sicer sploh braniš? Doslej nismo videli ničesar, kar bi nakazovalo, da se pri prejemnicah sredstev, humanitarnih in invalidskih organizacijah, dogajajo večje nepravilnosti ali da je sektor manj transparenten ali bolj potraten od drugih podsistemov, npr. od kulture, športa ali znanosti.«

Seveda so to zgolj retorična vprašanja in pomisleki, saj je Ivo Jakovljevič sam eden ključnih akterjev promocije številnih ponavljajočih se kršitev, tudi Pravil in navodil FIHO, kjer so rezultati delitve sredstev vedno podvrženi še subjektivnemu kriteriju ocenjevalcev; in seveda Ivo Jakovljevič je tudi član Komisije za razdeljevanje sredstev invalidskim organizacijam FIHO. Le-ta je sestavljena iz sedmih članov, poleg Iva pa razume »izjemno kompleksno računsko ocenjevanje« zgolj še predsednica Komisije, Mirjam Kanalec. Saj je potrebno izračunu računalniškega točkovanja dodati še subjektivno faktorsko oceno, da se dobi rezultat, ki se želi. Super ne in rezultati so vidni ter občutni?!



[1]Rezultati iskanja za: Fiho

Na obzorju premiki v zakonodaji glede FIHO?

Objavljeno dne 13. 12. 2018

Ljubljana, 13. decembra 2018 – Predstavniki Komisije za preprečevanje korupcije z namestnikom predsednika Urošem Novakom so se v sredo 12. decembra 2018 sestali z ministrico za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti mag. Ksenijo Klampfer.

Predlog zakona o FIHO in FŠO ne odpravlja sistemskih tveganj

Objavljeno dne 30. 5. 2017

Ljubljana, 30. maja 2017 – Ob zaključku medresorskega usklajevanja Predloga zakona o Fundaciji za financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij v Republiki Sloveniji (FIHO) in o Fundaciji za financiranje športnih organizacij v Republiki Sloveniji (FŠO) Komisija za preprečevanje korupcije (komisija) ugotavlja, da predlog nezadostno ureja ključne sistemske pomanjkljivosti delovanja obeh organizacij in ne odpravlja do zdaj […]

Upravno sodišče zavrnilo tožbo FIHO zoper KPK

Objavljeno dne 9. 5. 2012

Upravno sodišče je zavrnilo tožbo Fundacije za financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij (FIHO) zoper Komisijo za preprečevanje korupcije (v nadaljevanju komisija). Komisija je namreč FIHO zaradi zaznanih korupcijskih tveganj odredila izdelavo načrta integritete, zoper njeno odredbo pa je FIHO vložil tožbo. S sodbo upravnega sodišča se potrjuje zakonitost odredbe komisije, FIHO pa bo zdaj moral […]

Odgovor KPK g. Borisu Šuštaršiču na zahtevo za umik ocene korupcijske izpostavljenosti FIHO

Objavljeno dne 20. 2. 2012

Komisija za preprečevanje korupcije (v nadaljevanju komisija) je 20. 1. 2012 prejela pisanje g. Borisa Šuštaršiča, ki ga je podpisal kot predsednik Nacionalnega sveta invalidskih organizacij Slovenije (v nadaljevanju NSIOS) in v katerem skupaj s sopodpisanim g. Goranom Kusturo zahteva umik ocene korupcijske izpostavljenosti FIHO. Komisija je v svojem odgovoru g. Šuštaršiču ponovno poudarila, da […]

Mnenje k predlogu ZLPLS-D in odredba o izdelavi načrta integritete v FIHO

Objavljeno dne 21. 9. 2011

Komisija za preprečevanje korupcije je na seji 8. septembra 2011 sprejela sklep, s katerim je Fundaciji za financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij (FIHO) odredila izdelavo načrta integritete. Odredbo je skupaj z mnenjem k Predlogu za spremembo Zakona o lastninskem preoblikovanju Loterije Slovenije ZLPLS-D (EPA 2014-V) poslala Državnemu zboru.

Komisija aktivno glede problematike FIHA

Objavljeno dne 23. 1. 2019

Ljubljana, 23. januarja 2019 – Ena od prednostnih nalog Komisije za preprečevanje korupcije (komisije) je zagotavljanje transparentnosti in zakonitosti delovanja Fundacije invalidskih in humanitarnih organizacij – FIHO. Komisija je začela s temi aktivnostmi že leta 2011, ko je zaradi zaznanih povečanih tveganj za korupcijo in kršitev integritete v sistemu delovanja FIHA slednjemu odredila izdelavo načrta […]

Pojasnilo številka 137

Objavljeno dne 5. 5. 2010

Situacija, v kateri je predsednik nadzornega sveta državne loterije, d.d., hkrati tudi predsednik nacionalnega združenja socialnega varstva, član sveta fundacije invalidskih in humanitarnih organizacij, predsednik komisije za socialno varstvo, delo, zdravstvo in invalide v državnem svetu, predsednik invalidskega društva ter državni svetnik, kaže na več medsebojno povezanih, prepletenih in odvisnih funkcij, kar predstavlja konflikt interesov […]

Taksativno bomo našteli bistvene spremembe, ki so potrebne, da se dopolni izvajanje ZOA in s tem zmanjša tveganje za zlorabe zakona v škodo upravičencev oz. uporabnikov ter nenamensko porabo sredstev za to pravico.

1.) Zakon ne predvideva periodičnega ocenjevanja uporabnikov.

2.) Sprememba ocenjevalnega orodja.

3.) Zmanjšati število izvedencev; te pa je potrebno ustrezno strokovno podkovati, da se bo po celotni Sloveniji izvajala enotna, primerljiva in preverljiva praksa.

4.) Koordinatorji na CSD; te je potrebno izobraziti, podrejeni pa morajo biti Superviziji, oblikovanju in izmenjavi dobrih praks, da bodo lahko izvajali strokovni nadzor nad posameznimi izvajalci osebne asistence oz. evalvacijo ustreznosti izvajanja asistence s strani uporabnikov.

5.) Zaposlovanje osebnih asistentov mora temeljiti na ZDR-1 , in sicer kot redno delovno razmerje; samo v primeru nadomeščanja (bolniška, dopustii ...) redno zaposlenih so dovoljene druge oblike začasnega dela.

6.) Izvajalci morajo za vpis v register na MDDSZ izkazovati ustrezne strokovne kompetence, znanje in reference.

7.) Zaposlovanje družinskih članov je z vidika neodvisnosti uporabnika zelo vprašljivo; zato predlagamo, da se le-to uredi v okviru instituta Družinski pomočnik.

Z vidika načrtovanja in razvoja storitve osebne asistence je zelo pomembno, da se oblikuje enotna oz. primerjalna praksa pri izvajanju postopkov ter nadzoru in vrednotenju le-teh. Zato so za koordinatorje na CSD neogrešljiva strokovna izobraževanja, prav tako pa tudi za člane izvedenskih komisij, saj se je v praksi izkazalo, da so »problematični«. Njihova ocena namreč določa obseg števila ur OA, do katere je posameznik upravičen.

Skrbi nas izrazita arbitrarnost določanja ur in vrednotenja potreb osebne asistence; brez kriterijev in strokovne osnove, kaj šele primerjalno glede na stopnjo in vrsto hendikepa! Razlike v ocenjvanjih glede na regijsko ter »nekompetentno komisijo« so lahko tudi več kot 100-odstotne! Pritožbe na sklepe komisij pogosto sploh niso vsebinsko utemeljene, ampak se argumentiralo na podlagi, če je »če je dobil tisti toliko ur, potem bi jih moral tudi jaz«, torej na nekem polnoma subjektivnem dojemanju. Vse to lahko ogroža obstoj storitve osebne asistence, ki mora temeljiti na bolj konkretnih, dokazljivih in preverljivih osnovah ter temeljih (nenazadnje tudi medicinskih dokazih in izvidih), da bo tudi v primerih tožb lahko zadeva argumentirana in jasna.

Prav zato je nujna potreba po izvedbah strokovnih izobraževanj, ki bodo imela tudi razvojni namen, za cilj pa izoblikovanje skupnih oz. enotnih praks, strokovnih stališč ter postopkov.

Iniciativa za ustanovitev Sindikata osebne asistence

Osebni asistenti, komaj letos zakonsko institucionalizirana skupina delavk in delavcev (čeprav to delo nekateri opravljamo že dobrih 20 let), smo se v preteklih tednih združili in oblikovali Iniciativo za ustanovitev Sindikata osebne asistence (IU SOA). Rokohitrsko napovedovanje sprememb in javno problematiziranje ureditve na tako pomembnem področju, ki se je začelo že junija – pol leta po začetku uporabe Zakona o osebni asistenci (ZOA) in zagotovitvi zadostnih finančnih sredstev – nas navdaja s skrbjo, da bo področje deležno velikih, a po našem prepričanju premalo premišljenih posegov.

Ničesar več o nas brez nas

Osebni asistenti smo prvi in neposredni podporniki hendikepiranih, saj jim z našim psihično in fizično napornim delom omogočamo tako golo preživetje, kot tudi samostojno in dostojno življenje ter enakopravno vključenost v družbo. Zato ne moremo pristajati na to, da pristojni zaradi slabo opravljenega pripravljalnega dela že spet brez nas razmišljajo o velikih posegih. V IU SOA zahtevamo, da smo poleg upravičenih uporabnikov osebne asistence in njenih izvajalcev (ti zaposlujejo osebne asistente za posameznega uporabnika) tudi osebni asistenti odslej vključeni v vse razprave in priprave sprememb sedanje ureditve osebne asistence (OA).

Ne privatno in dobičkonosno, ampak solidarno, dostojno in v korist uporabnikov

Uradni nosilec zakonskega predloga ZOA je s svojo oceno finančnih posledic zakona leta 2017 morda namerno zavedel Državni zbor in predvidel le za četrtino stroškov (ter hkrati omogočil izvajanje OA kot nepridobitne dejavnosti tudi samostojnim podjetnikom). Toda to ne bi smel biti razlog za nepremišljeno poseganje v ureditev osebne asistence. V Iniciativi za ustanovitev SOA vztrajamo, da se mora OA izvajati zunaj dobičkarske logike in zavezano solidarnosti, dostojnosti ter v korist uporabnikov. Gotovo so namreč tudi nekdanji nedostojni standardi podpore posameznikom oziroma posameznicam z dolgotrajnimi telesnimi, duševnimi, intelektualnimi ali senzoričnimi okvarami pri polnejšem sodelovanju in vključenosti v družbi vsaj deloma privedli k videzu ogromne ter za nekatere očitno nenadejane rasti števila uporabnikov, izvajalcev in osebnih asistentov. Poleg tega v IU SOA pozivamo k ureditvi dolgotrajne oskrbe, saj doživljamo preobremenitve osebne asistence tudi zaradi velikega manka na tem področju, ki je vse do danes brez ustrezne podpore. Obenem opozarjamo na dejstvo, da neodvisno življenje, ki ga hendikepiranim osebam zagotavlja ZOA, ni nikakršen privilegij, temveč konkretna zagotovitev enakopravnosti, ki bi sicer ostala zgolj deklarirana enakopravnost. Bistvo OA ostaja namreč uresničevanje Konvencije o pravicah invalidov, ki je onkraj vsakega pridobivanja profita in privilegijev ter temelji na konkretnem zagotavljanju enakih možnosti, večje neodvisnosti in aktivnosti tako ali drugače hendikepiranih.

Standardi so pot do boljšega življenja

Delo osebnega asistenta je zelo zahtevno, raznoliko in specifično, zato je treba dobro opredeliti standarde za izvajanje tega dela. Tudi na tem področju je država po prepričanju IU SOA zaspala. Zaskrbljujoči sta zlasti arbitrarnost in netransparentnost presoje pravice do izvajanja OA ter lahkotnost registracije izvajanja te dejavnosti. Prav tako za IU SOA ni sprejemljivo nepreverjanje strokovnega in profesionalnega izvajanja OA, zato je treba storiti vse za določitev in celovito uveljavitev standardov in normativov OA.

Osebni asistenti in asistentke se organiziramo v sindikat, da bi bili slišalni in spoštovani na področju osebne asistence, ki temelji na našem delu. Ne bomo več nevidni in brez glasu. Mi smo tisti, ki lahko priborimo neprofitabilno in solidarno osebno asistenco, ki bo vsem deležnikom zagotavljala človeško dostojanstvo. Zahtevamo takojšnjo vključitev osebnih asistentov v razprave glede sprememb na področju osebne asistence!

------

Za dodatne informacije smo na voljo na e-naslovu Iniciative za ustanovitev Sindikata osebne asistence Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate., pa tudi na telefonski številki 041 585 241 (Iztok Jamšek).